tirsdag den 29. marts 2011

That's that

Tillad mig at være ærlig fra starten. Jeg kalder en spade for en spade og forventer folk kan være ligeså ærlige overfor mig - hvis vi ikke skal kunne sige vores oprigtige mening til hinanden hvor fanden er vi så? Jeg mener man skal respektere hinanden som ligeværdige og acceptere folk ikke er ens, verden ville blive alt for trist uden farverige sjæle, regelryttere og skæve eksistenser. Livet er kort så ha' det sjovt så længe du kan - hellere gå ud med et smil på læben inden jeg fylder 25 end fejre min 70 års fødselsdag i en rullestol. Selvom man skal give slip og nyde tiden der er givet er det ingen undskyldning for direkte dumhed, bare fordi man ikke satser på at blive gammel skal man da stadig have et mål i livet. Brug dit liv på noget du føler for - det er din pligt at få mest ud af det og en uddannelse bør stadig være en del af det.

Du har forhåbentligt en idé om hvordan dit liv skal leves og lad være med at gå på kompromis på grund af andres holdning - det er ikke dem der skal leve dit liv, det er dig. Jeg ryger når jeg føler for det, drikker en øl med vennerne når lysten er der og får jeg lyst til at sige "Jesus var en kvaksalver og måske var Manson den sande søn" så gør jeg det - ikke alt man lukker ud skal tages så skide seriøst, det er stadig kun ord sat sammen i en sætning for at fremprovokere en reaktion. Man skal ikke pisse folk af for spas, gak og løjer men ingen er mere hellig end, at de skal kunne tåle en brainfart i ny og næ.

Jeg går i tætsiddende bukser, oversized t-shirts og hvad der nu ellers falder mig ind. Du har din tøjsmag og jeg har min og synes bare du skal gå i det tøj du føler dig tilpas i for det gør jeg. At dømme folk på nogle stykker stof er en dårlig undskyldning for ikke at lære personen at kende.

Husk når alt er sagt findes der kun én ting her i livet der tæller, kærligheden. Hvor end hjerte fører dig hen er der du bør være - du lever ikke evigt ved altid at gøre det logiske, fornuftige og bedste for alle parter så du kan ligeså godt følge hjertet fra starten. Når vi alle svæver bort i vinden er det alligevel kun dem der elsker os der rigtigt vil huske os.

Når du har læst alt det her så husk det er min filosofi og tilgang til livet, vi kan umuligt være helt enige så dan dine egne holdninger og lev på den måde du selv vil, hvad ved jeg om livet - så vidt jeg ved har jeg kun levet det jeg i gang med...


Peace please
BöRD

Ingen kommentarer:

Send en kommentar